Allmänna villkor

När du skickar iväg din order bekräftar du köpet och godkänner samtidigt våra köpvillkor. Alla produkter tillhör gabbygo.se till dess vi har fått full betalning. För att få handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Frakt

Frakt inom Sverige ingår i priset på våra varor. Varorna levereras till närmaste ombud, där du hämtar ut dem så snart det passar dig.

För frakt till övriga länder måste vi tyvärr ta ut en avgift för att täcka merkostnaden. Priset redovisas när du har fyllt i dina leveransuppgifter men innan du kommer fram till betalningen i kassan. Avgiften ligger på 100-200 SEK för paket upp till 1 kg.

Leveranstid

Leveranstiden inom Sverige är normalt 3-5 arbetsdagar för varor som finns i lager. Du får en avisering så snart dina varor har skickats. 

Till övriga länder blir leveranstiden något längre och beroende på land och transportör. 

Betalsätt

Hos oss kan du betala med kort, via internetbanken eller faktura. För fakturabetalning tillkommer en avgift på 20 kr. Om du önskar betala med Swish så går det också bra, men vi kan för närvarande bara hantera en sådan order manuellt, via telefon eller ett e-postmeddelande. Vårt Swish-nummer är: 123 037 83 98.

Priser

Våra priser redovisas i den valuta du valt, inklusive 25% svensk moms. Momsen och eventuella fraktkostnader redovisas innan du bekräftar köpet. Vi reserverar oss för felskrivningar och tekniska problem i samband med prisangivelser och förbehåller oss rätten att makulera en uppenbart felaktig order.

Öppet köp och ångerrätt

Du har alltid öppet köp i 30 dagar räknat från när du mottog varorna. Om du skickar tillbaka varor betalar du själv returfrakten. För att kunna räknas som öppet köp måste varorna vara oanvända och i samma skick som när du mottog dem.

Reklamationer

Om du vill reklamera en vara så kontaktar du oss så snart som möjligt på info@gabbygo.se eller 0705 970 133. För att räknas som reklamation ska felet kunna härledas till produktionen av varan eller material som varan är tillverkad av. Normalt slitage eller åldrande av varan eller material räknas alltså inte.

Om vi är överens om att det rör som en reklamation så betalar vi för returfrakten med billigaste frakt. För att det ska gälla måste du kontakta oss i förväg så att vi kan lösa det på bästa sätt.

Transportskador

Transportskador bör anmälas direkt vid utlämningsstället och så snart som möjligt till oss på info@gabbygo.se.

Ej utlöst paket

Om du inte hämtar dina beställda varor på utlämningsstället så får du betala oss 300 kr för frakt och administration. Att inte hämta ut sina varor räknas inte som reklamation eller att du utnyttjar din ångerrätt.

Personuppgifter

Vi sparar bara de uppgifter om dig som vi behöver för att genomföra din order och ge dig full service. Person- och adressuppgifter görs inte tillgängliga för tredje part förutom för eventuell betalpartner som används för att genomföra köpet på gabbygo.se.

Bedrägerier

Försök till bedrägerier med t ex falska eller stulna kortuppgifter polisanmäls.

Ytterligare frågor?

Du är alltid välkommen att kontakt oss om du undrar över något!




Vi använder oss av kakor för att erbjuda våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du användning av kakor.